Seks jako narzędzie polityczne (na przykładzie rewolucji bolszewickiej)
Samo pojęcie gender jako bez wątpienia aberracja rozumu nie jest interesujące. Jest interesujące jako efekt procesów politycznych i społecznych, jako mechanizm zdobywania władzy. Pozostaje otwarta kwestia, na ile główni gracze świadomie korzystają dzisiaj z tej...
Marcin Kędzierski
malarz
studiował na Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, na Wydziale Grafiki. Dyplom uzyskał w Pracowni Plakatu profesora Mieczysława Wasilewskiego. W latach 1997-1998 tworzył gościnnie na Wydziale Malarstwa, w pracowni prof. Leona Tarasewicza. W roku 2004 założył Grupę Miejską zajmującą się artystycznym komentowaniem życia w mieście oraz działaniem w przestrzeni publicznej.
Polacy w izolacji
Zaglądanie do okien pojawiło się już we wcześniejszych projektach Grzegorza Klatki. W latach 2007-2008 zrealizował on cykl fotograficzny „By the Way”. Trochę przy okazji pracy fotoreportera dla czeskiego dziennika filmował w Pradze ludzi uwięzionych podczas korków, zamkniętych w kabinach swoich samochodów.
Polacy w izolacji
Zaglądanie do okien pojawiło się już we wcześniejszych projektach Grzegorza Klatki. W latach 2007-2008 zrealizował on cykl fotograficzny „By the Way”. Trochę przy okazji pracy fotoreportera dla czeskiego dziennika filmował w Pradze ludzi uwięzionych podczas korków, zamkniętych w kabinach swoich samochodów.
Czy sukces zepsuł współczesne muzeum?
Zmianę tę widać w każdym aspekcie funkcjonowania muzeów: w atmosferze, skali działania, w charakterze i liczbie wydarzeń, w naturze i liczbie publiczności, w roli, jaką muzeum odgrywa w kodyfikowaniu lub czasem dekonstrukcji idei, w wyobrażeniu, czym jest sztuka. Muzeum zmieniło się tak bardzo, że nie jest już tą samą instytucją, którą było za czasów mojej młodości. Najważniejszą zmianą w tych instytucjach jest podniesienie zmiany do statusu zasady rządzącej.
Stara, dobra opresyjna szkoła
Film Petera Weira „Stowarzyszenie umarłych poetów” oglądałem jakieś trzy dekady temu, będąc w liceum i wówczas wywarł na mnie wrażenie. Przypuszczam, że głównie z powodu mojego ówczesnego wieku, ale także klimatu roku 1989, który sprzyjał kontestacji, rewolucji i buntowi.
Zamoyski zrzucony z cokołu?
Wieloletnie starania połączonych sił Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Muzeum Narodowego w Warszawie oraz Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie zaowocowały zakupem rozproszonej dotychczas kolekcji dzieł Augusta Zamoyskiego – polskiego rzeźbiarza i teoretyka sztuki, jednego z najwybitniejszych rodzimych artystów XX wieku.
09. 39 WOJNA
Do zmierzenia się z tematem wojny, kurator Ignacy Czwartos zaprosił artystów różnych roczników. Dla jednych wspomnienie wojny oznacza traumę dzieciństwa i utratę najbliższych, dla innych jest to powód do historycznej lub filozoficznej refleksji.
Stara, dobra opresyjna szkoła
Film Petera Weira „Stowarzyszenie umarłych poetów” oglądałem jakieś trzy dekady temu, będąc w liceum i wówczas wywarł na mnie wrażenie. Przypuszczam, że głównie z powodu mojego ówczesnego wieku, ale także klimatu roku 1989, który sprzyjał kontestacji, rewolucji i buntowi.
Seks jako narzędzie polityczne (na przykładzie rewolucji bolszewickiej)
Samo pojęcie gender jako bez wątpienia aberracja rozumu nie jest interesujące. Jest interesujące jako efekt procesów politycznych i społecznych, jako mechanizm zdobywania władzy. Pozostaje otwarta kwestia, na ile główni gracze świadomie korzystają dzisiaj z tej...
Polacy w izolacji
Zaglądanie do okien pojawiło się już we wcześniejszych projektach Grzegorza Klatki. W latach 2007-2008 zrealizował on cykl fotograficzny „By the Way”. Trochę przy okazji pracy fotoreportera dla czeskiego dziennika filmował w Pradze ludzi uwięzionych podczas korków, zamkniętych w kabinach swoich samochodów.
Czy sukces zepsuł współczesne muzeum?
Zmianę tę widać w każdym aspekcie funkcjonowania muzeów: w atmosferze, skali działania, w charakterze i liczbie wydarzeń, w naturze i liczbie publiczności, w roli, jaką muzeum odgrywa w kodyfikowaniu lub czasem dekonstrukcji idei, w wyobrażeniu, czym jest sztuka. Muzeum zmieniło się tak bardzo, że nie jest już tą samą instytucją, którą było za czasów mojej młodości. Najważniejszą zmianą w tych instytucjach jest podniesienie zmiany do statusu zasady rządzącej.
Zamoyski zrzucony z cokołu?
Wieloletnie starania połączonych sił Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Muzeum Narodowego w Warszawie oraz Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie zaowocowały zakupem rozproszonej dotychczas kolekcji dzieł Augusta Zamoyskiego – polskiego rzeźbiarza i teoretyka sztuki, jednego z najwybitniejszych rodzimych artystów XX wieku.
09. 39 WOJNA
Do zmierzenia się z tematem wojny, kurator Ignacy Czwartos zaprosił artystów różnych roczników. Dla jednych wspomnienie wojny oznacza traumę dzieciństwa i utratę najbliższych, dla innych jest to powód do historycznej lub filozoficznej refleksji.
Stara, dobra opresyjna szkoła
Film Petera Weira „Stowarzyszenie umarłych poetów” oglądałem jakieś trzy dekady temu, będąc w liceum i wówczas wywarł na mnie wrażenie. Przypuszczam, że głównie z powodu mojego ówczesnego wieku, ale także klimatu roku 1989, który sprzyjał kontestacji, rewolucji i buntowi.
Zamoyski zrzucony z cokołu?
Wieloletnie starania połączonych sił Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Muzeum Narodowego w Warszawie oraz Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza w Warszawie zaowocowały zakupem rozproszonej dotychczas kolekcji dzieł Augusta Zamoyskiego – polskiego rzeźbiarza i teoretyka sztuki, jednego z najwybitniejszych rodzimych artystów XX wieku.
09. 39 WOJNA
Do zmierzenia się z tematem wojny, kurator Ignacy Czwartos zaprosił artystów różnych roczników. Dla jednych wspomnienie wojny oznacza traumę dzieciństwa i utratę najbliższych, dla innych jest to powód do historycznej lub filozoficznej refleksji.
Stara, dobra opresyjna szkoła
Film Petera Weira „Stowarzyszenie umarłych poetów” oglądałem jakieś trzy dekady temu, będąc w liceum i wówczas wywarł na mnie wrażenie. Przypuszczam, że głównie z powodu mojego ówczesnego wieku, ale także klimatu roku 1989, który sprzyjał kontestacji, rewolucji i buntowi.
Polacy w izolacji
Zaglądanie do okien pojawiło się już we wcześniejszych projektach Grzegorza Klatki. W latach 2007-2008 zrealizował on cykl fotograficzny „By the Way”. Trochę przy okazji pracy fotoreportera dla czeskiego dziennika filmował w Pradze ludzi uwięzionych podczas korków, zamkniętych w kabinach swoich samochodów.