Twórca czyli barbarzyńca

Twórca czyli barbarzyńca

Jednak tam, gdzie nie ma nic ukrytego i do ukrycia, nic też nie może być odsłonięte. Zapominając o tym, staniecie się dla siebie – i dla innych – tylko ziemią jałową.

Polacy w izolacji

Polacy w izolacji

Zaglądanie do okien pojawiło się już we wcześniejszych projektach Grzegorza Klatki. W latach 2007-2008 zrealizował on cykl fotograficzny „By the Way”. Trochę przy okazji pracy fotoreportera dla czeskiego dziennika filmował w Pradze ludzi uwięzionych podczas korków, zamkniętych w kabinach swoich samochodów.

Czy sukces zepsuł współczesne muzeum?

Czy sukces zepsuł współczesne muzeum?

Zmianę tę widać w każdym aspekcie funkcjonowania muzeów: w atmosferze, skali działania, w charakterze i liczbie wydarzeń, w naturze i liczbie publiczności, w roli, jaką muzeum odgrywa w kodyfikowaniu lub czasem dekonstrukcji idei, w wyobrażeniu, czym jest sztuka. Muzeum zmieniło się tak bardzo, że nie jest już tą samą instytucją, którą było za czasów mojej młodości. Najważniejszą zmianą w tych instytucjach jest podniesienie zmiany do statusu zasady rządzącej.

Sztuka, cenzura i transgresje

Sztuka jest w powszechnym rozumieniu obszarem transgresji, badania granic konwencji, jej naturą jest więc permanentne przekraczanie granic na wszystkich możliwych polach. Sztuka nie jest domeną wolną od reguł, a zasady wolności wypowiedzi pozostają w mocy także w jej granicach. Jaka jest rzeczywistość badania granic wolności słowa?

Jacek Adamas ostatni lewak sztuki współczesnej

Jacek Adamas ostatni lewak sztuki współczesnej

Jacek Adamas na tle „Klocków” w 2019r. Fot. Łukasz Czarnecki-Pacyński, źródło: olsztyn.wm.pl Jacek Adamas jest prawicowym oszołomem. Nikt głośno tego nie powie, ale analizując ostatnie lata pod kątem liczby wystaw oraz wzmianek w pismach krytyków i historyków sztuki,...

Twórca czyli barbarzyńca

Twórca czyli barbarzyńca

Jednak tam, gdzie nie ma nic ukrytego i do ukrycia, nic też nie może być odsłonięte. Zapominając o tym, staniecie się dla siebie – i dla innych – tylko ziemią jałową.

Polacy w izolacji

Polacy w izolacji

Zaglądanie do okien pojawiło się już we wcześniejszych projektach Grzegorza Klatki. W latach 2007-2008 zrealizował on cykl fotograficzny „By the Way”. Trochę przy okazji pracy fotoreportera dla czeskiego dziennika filmował w Pradze ludzi uwięzionych podczas korków, zamkniętych w kabinach swoich samochodów.

Czy sukces zepsuł współczesne muzeum?

Czy sukces zepsuł współczesne muzeum?

Zmianę tę widać w każdym aspekcie funkcjonowania muzeów: w atmosferze, skali działania, w charakterze i liczbie wydarzeń, w naturze i liczbie publiczności, w roli, jaką muzeum odgrywa w kodyfikowaniu lub czasem dekonstrukcji idei, w wyobrażeniu, czym jest sztuka. Muzeum zmieniło się tak bardzo, że nie jest już tą samą instytucją, którą było za czasów mojej młodości. Najważniejszą zmianą w tych instytucjach jest podniesienie zmiany do statusu zasady rządzącej.

Sztuka, cenzura i transgresje

Sztuka jest w powszechnym rozumieniu obszarem transgresji, badania granic konwencji, jej naturą jest więc permanentne przekraczanie granic na wszystkich możliwych polach. Sztuka nie jest domeną wolną od reguł, a zasady wolności wypowiedzi pozostają w mocy także w jej granicach. Jaka jest rzeczywistość badania granic wolności słowa?

Jacek Adamas ostatni lewak sztuki współczesnej

Jacek Adamas ostatni lewak sztuki współczesnej

Jacek Adamas na tle „Klocków” w 2019r. Fot. Łukasz Czarnecki-Pacyński, źródło: olsztyn.wm.pl Jacek Adamas jest prawicowym oszołomem. Nikt głośno tego nie powie, ale analizując ostatnie lata pod kątem liczby wystaw oraz wzmianek w pismach krytyków i historyków sztuki,...

Twórca czyli barbarzyńca

Twórca czyli barbarzyńca

Jednak tam, gdzie nie ma nic ukrytego i do ukrycia, nic też nie może być odsłonięte. Zapominając o tym, staniecie się dla siebie – i dla innych – tylko ziemią jałową.

Polacy w izolacji

Polacy w izolacji

Zaglądanie do okien pojawiło się już we wcześniejszych projektach Grzegorza Klatki. W latach 2007-2008 zrealizował on cykl fotograficzny „By the Way”. Trochę przy okazji pracy fotoreportera dla czeskiego dziennika filmował w Pradze ludzi uwięzionych podczas korków, zamkniętych w kabinach swoich samochodów.